Google Ads er en online annonceringsplatform udviklet af Google, hvor annoncører betaler for at vise korte annoncer, produktlister, servicetilbud, videoindhold og generere installationer af mobilapplikationer inden for Googles annoncenetværk til webbrugere

Hvorfor du bør bruge Google Ads

Google Ads kan være yderst fordelagtigt for små virksomheder. Her er et par grunde til det

-Du kan nå ud til kunder, der aktivt søger efter det, du har at tilbyde

-Du kan spore dine egne fremskridt og resultater

-Du kan oprette tilpassede kampagner, der er målrettet specifikke målgrupper

-Du kan vælge, hvor meget du vil bruge på din kampagne

-Du kan til enhver tid ændre eller sætte din kampagne på pause

Sådan bruger du Google Ads

Nu hvor vi har gennemgået nogle af fordelene ved at bruge Google Ads, skal vi gennemgå, hvordan du rent faktisk bruger platformen

1) Beslut dig for, hvad dine mål er: Hvad håber du at opnå med din Google Ads-kampagne? Ønsker du flere besøgende på dit website? Flere telefonopkald? Flere indsendelser af formularer? Når du ved, hvad du ønsker, kan du bedre udforme din kampagne

2) Opsæt din konto og faktureringsoplysninger: For at kunne bruge Google Ads skal du oprette en konto og angive nogle faktureringsoplysninger. Du kan enten bruge et kreditkort eller direkte debitering fra en checkkonto. Hvis du bruger et kreditkort, vil Google også bekræfte din identitet ved at opkræve en midlertidig tilbageholdelse på 5 USD på dit kort. Denne tilbageholdelse skal frigives inden for 5 hverdage

3) Vælg, hvor du ønsker, at dine annoncer skal vises: Når du opretter din kampagne, skal du beslutte, hvilke netværk du vil have dine annoncer vist på. De tre vigtigste netværk er Search Network, Display Network og Shopping Network. Afhængigt af din virksomhed og dine mål kan et eller flere af disse netværk være det rette for dig. 4) Skriv din annonce: Når du har valgt, hvor du vil have din annonce vist, er det tid til at begynde at skrive! Sørg for, at din annonce er klar og tydelig, og at den indeholder en opfordring til at handle. Din annonce skal også være relevant for de søgeord, du har valgt.

Læs mere via adwords bureau.

Share:

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *